diumenge, 18 de juny del 2017

Concurso

¿Recuerdos? Si, aquí en el brazo tengo una cicatriz con forma de corazón. Es de cuando mi madre me tiró agua hirviendo con cuatro años. También en la pierna, tengo alguna quemadura de cigarro. ¿Recueros buenos? Ahora mismo ninguno me viene a la mente, pero seguro que tengo que tener alguno. Lo adquirí como principio de normalidad, reconstruir esto no era fácil. Lo que yo estoy viviendo es normal, parece normal. Incomprensión. Un viento me azota, pero no puedo verlo. He neutralizado mi capacidad de sufrimiento. Con sufrimiento tendría una predisposición a superarlo, pero no puedo, no existe el sufrimiento. ¿Ponemos sentido del humor? He aprendido a reír. Resiliencia. Espíritu de superación. Mi única salida. Cuando yo sea papá, intentaré ser el mejor papá del mundo. Pondré todo mi amor sobre él, desde que nace, hasta que se haga mayor. Todo el amor que tengo encima, para quererlo.

dimecres, 5 d’abril del 2017

ROLE PLAYING

Aquest és un treball de l'assignatura de Grups i Emocions.
Es tracta d'un Role Playing en el qual s'expliquen en tres situacions els tres estils educatius que hi ha: assertiu, negligent i autoritari.

Per si voleu fer-li un cop d'ull!

Curt gravat amb un dispositiu mòbil i editat amb PC

Aquí teniu un altre treball en grup: el curt.
En el meu equip som Raquel, Maria i jo. Vam decidir gravar les escenes amb un Iphone 7 i editar-lo amb l'aplicació d'Imovie en un Mac Book Air.

Videoclip amb l'anàlisis dels elements audiovisuals

Hola!

La Raquel, la Maria y yo hem fet aquest videoclip en el que surten les escenes de la pel·lícula que hem triat: L'indomable Will Hunting.

Hem seleccionat uns fotogrames concrets i també hem retallat trossos de gravació perquè pugueu veure els plans de travelling, seguiment, etc.

Gaudiu-lo!

dimecres, 22 de març del 2017

S E M I N A R I 9

Seminari 9

Bona tarda! Avui  es un dia molt emocionant ja que es l'últim dia de clase a l'assignatura de TIC.
A més, avui es una classe especial ja que ha vingut amb nosaltres una professora de l'escola Montessori de Rubí. Es diu Inma Velasco i es una docent especialitzada en temes de robótica i realitat augmentada amb visualitzadors. Treballarem amb la barreja de material de l'escola de la nostra convidada i material de la Universitat Auònoma de Barcelona.



Al principi de la classe, Inma ens ha explicar els tres tipus de robots amb els que treballa a l'esola.
Són aquests:

ProBot:  És el germà gran de BeeBot, podem possar nosaltres mateixos les distancies (si no li programes res, recorr una distància de 30 centímetres i gira fins 90º). Podem programar-lo al nostre gust per treballar amb els nens, per exemple els àngeles, geometria... Es es pot possar un rotulador i el robot pot anar dibuixant a través de la programació d'angles i distancies.. Té bucles de repetició i sensors.














BeeBot: Robot que es pot programar directament desde la botonera. Té un botó de girar, però solament pot girar 90º. A més es pot personalitzar mitjançant carcasses que els mateixos nens poden pintar.


BlueBot: Té els mateixos conmadaments que el robot anterior. La diferència amb el BeeBot és que aquest robot, es conecta directament amb la tablet o mòbil a través de bluetooth. D'aquesta manera, podem donar-li diferents nivells de dificultat.

Altra cosa que ens ha explicat es el concepte de Scratch, un llenguatge de progrmacio a tavés de blocs, com peces que s'encaixen com un puzzle. Scratch és utilitzat per estudiants, acadèmics, professors i pares per crear fàcilment animacions, jocs, etc.
Per a les escoles esdevé una oportunitat per ajudar els estudiants en el desenvolupament d'habilitats mentals mitjançant l'aprenentatge de la programació sense necessitat de saber del programa.


Inma ens ha estat explicant també, els objectius que té la introducció de la robótica i la realitat visual a les aules. Els principals objectius són: potenciar les habilitats, fomentar l'interes per resoldre problemes, la creativitat, utilitzar diferents tecnologies digitals com a eina de motivació i un mitjà d'integració i d'inclusió per arribar a tot l'alumnat. A més, es tracta d'un recurs més de treball, amb el qual s'aprèn conceptes incicials i bàsics de programació de manera lúdica i pràctica. També s'afavoreix l'us de diferents tecnologies digitals com a projecte transversal d'escola. Hem de saber que es tracta d'una eina més per treballar totes les asignatures.

Ens han estat explicant els diferents tallers que s'han anat fent en les escoles amb els robots. Com per exemple: construcció amb Lego WeDo, que es tracta de lego amb un motor que té capacitat de moviment. Ens ha ensenyat un video dels diferents tallers que podeu veure'l clicant aquí.

                                 

Algunes de les conclusións de la robótica a l'escola són la cohesió de grup, la integració, la reforça la realitat i la situació en l'espai, el pensament estructurat i l'organització de les idees.

A continuació, Inma i Josep Maria ens han explicar com funicona lo programació, i l'hem fet amb exemples humans, amb nosaltres mateixos. Una noia programava a través de senyals en la pissarra i l'altra efectuava les ordes.

                                                          
També, ens han donat la possibilitat de interactuar amb aquests robots. Em tingut la oportunitat de programar-los amb els botons i veure els recorreguts en unes plantilles.
 
                   

Després hem jugat amb la realitat virtual. A través d'una aplicació, amb un full i una tablet, podiem observar les imatges com si estiguesin en la realitat. 

                                               

Més tard lo hem fet també, a través d'unes ulleres que porten un mòbil. Hem vist els planetes i l'univers. Aquí podeu veure fotos de l'activitat:

                                       

Lúltim que hem après ha estat programar els nostres robots a través del telèfon mòil a partir de l'aplicació Bee-Bot.


                                           

Y com avui es l'úlm dia, aquesta es la meva última entrada. Espero que hagueu gaudit amb tot el que us he pogut explicar, que us hagi estat útil i que hagueu pogut identificar tot el que jo he après en aquesta assignatura. Gràcies per seguir el meu bloc!

Amb amor, Luna del Árbol

dimecres, 15 de març del 2017

El nostre programa de ràdio: Missió Moçambic

Aquí us presento el nostre programa de radio en el qual parlem d'un tema transcendent en el segle actual.
Si vols saber més, no dubteu a escoltar-lo.
Interessa't pel món que ens envolta!

Per a més informació sobre el projecte visita la nostra pàgina de Facebook clicant aquí.

Espero que us agradi!


'Las cosas que se quedan en vos' - Loli Molina

Aquesta es una cançó que m'apassiona.


Lletra

Tengo tiempo para amanecer, 
tengo tiempo para entender 
que es la forma de mirar 
las cosas cuando llegan 
lo que hacen que se queden 
de otra manera en vos. 
Y es la forma de nombrar 
las cosas cuando queman 
lo que hace que se escriban 
de otra manera en vos, 
se quedan en vos. 

Tengo tiempo para elegir, 
tengo tiempo para compartir 
es que es la forma de mirar 
las cosas cuando llegan 
lo que hacen que se queden 
de otra manera en vos. 

Y es la forma de nombrar 
las cosas cuando queman 
lo que hace que se escriban 
de otra manera en vos, 
se quedan con vos. 

Y es tu forma de abrazar 
las cosas cuando llegan 
lo que hace que se queden 
de otra manera en vos.